HögforsGST:n toimitusjohtajan vinkit onnistuneeseen etäjohtamiseen

  1. Etäjohtamisessa korostuu luottamus. Opi tuntemaan alaisesi yksilönä. Tutustumisvaiheeseen kannattaa panostaa. Sitä ei voi hoitaa etänä, vaan pitää tavata ja touhuta yhdessä, jotta keskinäinen luottamus rakentuu. Työntekijöiden tuntemisessa auttaa tietenkin, jos vaihtuvuus on pientä – 10 vuodessa oppii tuntemaan melko perusteellisesti.
  2. Anna työntekijöille valtaa ja vastuuta pala kerrallaan. On tärkeää, että heihin luotetaan ja he saavat touhuta itsenäisesti. Kun tunnet alaisesi ja luotat heihin, voit delegoida vähitellen lisää tehtäviä heidän vastuulleen.
  3. Vaikka teette töitä eri paikoissa, olette toistenne työkavereita. Kommunikoikaa puhelimen, Skypen ja sähköpostin kautta, jotta pysytte ajan tasalla toistenne liikkeistä ja voitte sparrata toinen toisianne.
  4. Tavatkaa välillä kasvotusten. Johdan yrityksemme etämyyntiä ja pidämme 2 kertaa vuodessa myyntikokouksen.
  5. Kun homma toimii, muista antaa kiitosta ja palautetta.

Lue toimitusjohtaja Antti Hartmanin urasta ja HögforsGST:n tarinasta täältä.