Näin työntekijöiden hyvinvointi parantaa asiakastyytyväisyyttä 

  1.  Hyvinvointiin ja osaamiseen panostaminen näkyy suoraan asiakkaalle. Kun työntekijä voi hyvin ja yrityksessä on hyvä ilmapiiri, asiakkaalle tulee olo, että minunkin asiani hoidetaan hyvin ja tänne on kiva tulla uudestaan.
  2. Hyvinvoivalla työntekijällä on paremmat vuorovaikutustaidot, jolloin asiakasta kuunnellaan paremmin. Kuuntelutaito on avainasemassa asiakastyytyväisyyden parantamisessa.
  3.  Hyvinvoiva työntekijä ottaa vastuuta yrityksen menestyksestä. Työntekijä kokee saaneensa paljon ja on valmis antamaan ja joustamaan. Hän ottaa vastuuta kokonaisuudesta, ei vain omasta tontistaan.
  4. Hyvinvoiva työntekijä on kehityshakuisempi, innovatiivisempi ja luovempi. Asiakkaan ongelmiin löydetään parempia ratkaisuja.
  5. Kun työntekijä on virkeä ja riittävän palautunut työstään, hän kykenee paneutumaan asiakkaan asiaan sataprosenttisesti. Asiakas saa parempaa palvelua.

Kommentit antoi Elon työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Annarita Koli.

comments powered by Disqus